Proč se nemovitost neprodává? Nejčastější chyby, které stojí peníze i čas
24. 3. 2025

Proč se nemovitost neprodává? Nejčastější chyby, které stojí peníze i čas

Prodáváte byt nebo dům, ale týdny ubíhají a výsledek nikde? Každý nový týden bez zájmu znamená ztrátu – nejen finanční, ale i psychologickou. Dlouho inzerovaná nemovitost působí na potenciální kupce jako podezřelá a její tržní hodnota často klesá. Přitom důvody, proč se nemovitost neprodává, bývají většinou opakovatelné – a napravitelné.

V tomto článku si ukážeme nejčastější chyby, které mohou zablokovat prodej a jak se jim vyhnout.


1. Nerealisticky stanovená cena

První – a nejčastější – příčinou neúspěšného prodeje je špatně nastavená cena.

Prodejci často vycházejí ze subjektivního pocitu hodnoty, informací z podobných inzerátů nebo částky, za kterou nemovitost pořídili v minulosti. Jenže trh se neřídí minulostí ani emocemi – reaguje na aktuální nabídku, poptávku a srovnatelné uzavřené transakce.

Následky příliš vysoké ceny:

  • inzerát se stane „neviditelným“,

  • zájemci přecházejí ke konkurenčním nabídkám,

  • po několika týdnech je nutné slevovat,

  • s každou slevou klesá důvěra v kvalitu nemovitosti.

Řešení: Provést analýzu tržní hodnoty založenou na reálných datech. Ideálně s pomocí zkušeného makléře.


2. Nevhodná nebo nedostatečná prezentace

Vizuální stránka dnes rozhoduje. Lidé vybírají online a pokud první dojem z fotografií není přesvědčivý, k prohlídce vůbec nedojde.

Typické chyby:

  • tmavé, neostré nebo zkreslené fotografie,

  • neuklizený prostor, osobní předměty v záběru,

  • chybějící popis, neurčitá lokalita, nejasné dispozice.

Moderní kupující očekávají profesionální prezentaci: kvalitní fotografie, půdorys, videoprohlídku, případně i 3D virtuální prohlídku.

Řešení: Investice do profesionálního focení, přípravy prostoru (home staging) a strukturovaného popisu nemovitosti.


3. Podceněná příprava nemovitosti

Kupující nehledají jen prostor – hledají pocit domova. Pokud interiér působí opotřebovaně, zanedbaně nebo příliš osobně, zájem opadá.

Nejčastější nedostatky:

  • drobné závady (např. kapající kohoutek, odřené zdi),

  • silné pachy (vaření, domácí mazlíčci),

  • přeplněnost nábytkem nebo zbytečnosti.

Řešení: Důkladný úklid, neutralizace vůní, odstranění osobních věcí, opravy detailů. U větších nemovitostí i profesionální home staging.


4. Nedostatečný marketing

Vystavit inzerát na jeden portál nestačí. Bez promyšlené marketingové strategie se nemovitost ztrácí v záplavě konkurence.

Chyby v marketingu:

  • inzerce pouze na jednom webu,

  • absence cílené reklamy (např. sociální sítě, PPC),

  • neaktivní správa inzerátu (žádné aktualizace, reakce na dotazy).

Řešení: Využití více kanálů, digitální marketing, sociální sítě, retargeting, práce s poptávkou v databázi makléře.


5. Neprofesionální vedení prohlídek

Osobní prohlídka často rozhodne o tom, zda kupující udělá nabídku. Pokud je však prohlídka neorganizovaná, nervózní nebo nedůvěryhodná, může i kvalitní nemovitost ztratit šanci.

Časté chyby:

  • majitel je přítomen a „komentuje vše“,

  • nejasné odpovědi na dotazy,

  • špatné načasování (např. večer bez světla).

Řešení: Prohlídky by měl vést profesionál, který zná nemovitost i celý proces a dokáže reagovat na námitky i zájem.


6. Právní nebo technické překážky

Zápis věcného břemene, nejasné vlastnictví, nezapsané přístavby, exekuce, nebo technický stav bránící čerpání hypotéky – to vše může potenciální kupce odradit nebo celý proces zdržet o měsíce.

Řešení: Včasná právní a technická příprava nemovitosti před inzerováním. Vyřešení závazků, kontrola listu vlastnictví a zajištění všech potřebných dokumentů.


7. Špatné načasování nebo strategie prodeje

Prodej v nevhodnou dobu, například v období prázdnin, nebo bez ohledu na vývoj trhu, může znamenat zbytečné zdržení. Stejně tak bezcílné slevování „po pár týdnech“ často vyvolá jen nedůvěru.

Řešení: Stanovit jasnou strategii – kdy nemovitost zveřejnit, jak postupovat při úpravách ceny a jak cílit na správné publikum.


Závěrem: Prodej není jen o tom „mít co nabídnout“

Úspěšný prodej nemovitosti dnes vyžaduje kombinaci znalostí, zkušeností, přípravy a psychologie. Často rozhodují detaily, které nejsou na první pohled vidět – ale výrazně ovlivňují výsledek.

Pokud se Vaše nemovitost neprodává, neznamená to, že je špatná. Možná jen chybí správný přístup, strategie nebo prezentace.

Chcete-li zjistit, co konkrétně brání prodeji Vaší nemovitosti, nebo zda by pomohl nový způsob inzerce, marketing či strategie, rád se na to s Vámi podívám. Nezávazně a bez rizika.

Bc. Petr Zach, MBA
Autor: Bc. Petr Zach, MBA

Jmenuji se Petr Zach a pocházím z Českých Budějovic. Vystudoval jsem střední školu technickou a obchodní v Olomouci. Do Olomouce jsem přišel za sportem. Judo trénuji v Judo klubu Olomouc, dále jsem trenér v Judo do škol a v součastnosti působím jako realitní makléř. 

„Pomáhám lidem, hledat jejich nový domov.“

>>Více zde>>

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení